Att säga hejdå

Jag trodde det skulle endast bli dystert. Begravningen igår var verkligen hemsk. När klockan ringde så gick vi i familjen in tillsammans med prästen, med en varsin blombukett i handen, in i kyrkan. Tårarna rann när man såg alla ledsna ansikten vid bänkraderna, och kistan längst fram. Ett tag kunde jag inte andas.
När det var dags att säga hejdå till dig farfar så visste jag inte vad jag skulle säga. Jag la buketten på din kista men fick inte fram ett ord. Men en lättnad sköljde över mig. När jag sedan betraktade alla ledsna människor som gick fram och sa hejdå till dig, insåg jag hur älskad du var. Det var så många tårar.
På något sätt känner jag lättnad. Jag vet att du är där du hör hemma. Du är på ett ställe utan sjukdom och tårar. Himlens finaste ängel är du. Och du har lämnat både ditt leende och dina minnen kvar här på jorden.


Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!