ska det vara såhär

Jag blir så arg. Arg på skolan. Arg på lärarna. Arg på att jag ens försöker. 
Om och om igen, så tar jag mig upp tidigt, stressar på morgonen för att komma i tid och tar mig sedan till skolan. Väl i skolan så finns ingen lärare, lektionerna är inställda och då sitter jag här, själv, och väntar in nästa lektion. De roligaste lektionerna, som också är anledningen till att jag valde just denna linje, går bort åt ingenting. Lärarna är inte här, jag får inte den hjälp jag behöver, och jag kan definitivt inte få det betyg jag vill sträva efter. 
Filmkursen jag valde att fördjupa mig i, har varit under denna termin. Vi har inte gjort någonting. Det finns ingenting att bedömma. Nu när vi bytt lärare, så har vi kommit igång, men det är alltså försent. En liten filmuppgift, samt ett kommande prov finns att bedömma och det är nästan omöjligt att få det betyg jag vill ha i denna kurs. Sedan har vi gymnasiearbetet som då är OBLIGATORISKT att få godkänt på, om man nu vill ta studenten. Där får jag inte den hjälp jag behöver, och jag har ingen aning om jag kommer att klara det eller inte. 
Ska det vara såhär? Ska jag gå runt och må dåligt, på grund av stress över skolan som inte kan hjälpa mig? Ska jag behöva bli besviken när jag kommer till skolan, och lektionerna är inställda, vecka efter vecka? Många kanske tycker det är skönt att "slippa" lektioner, och ja, visst, det är det ibland. Men jag är trött på att försöka när jag inte får någon respons.
Det är inte såhär det ska vara, sista året och allt. Jag vill kunna se tillbaka och inse att gymnasietiden var den bästa tiden i livet. Men nej, jag vill bara härifrån. Jag kommer att se tillbaka till den tid, då det var jobbigt, varje dag. 
Jag vill kunna uppmuntra andra att välja denna linje, denna skola. Men tyvärr, det kan jag inte. För vi har det skit just nu. Det kanske blir bättre med åren, det tror jag faktiskt. Men just nu har jag och många andra det jobbigt. Way too much. 
 
 

Kommentarer

Eila

Jag känner som dig och blir rätt irriterad över situationen, även om vi inte är lika drabbade och vi har lång tid kvar att hoppas på att det blir bättre!
Men jag hade en liten annan fråga som gäller skolan, nämligen individuella valen. Vi ska ju ha gjort dem nästa vecka och jag har verkligen ingen aning om vad jag ska välja då inget lockar mig särskilt mycket. Så jag tänkte fråga dig vad du valde i ettan, och om du blev nöjd med det, eller hört något annat som verkar bra? Jag känner att det är rätt svårt att få någon uppfattning om valen då vi endast fick höra om dem från syon, och inget från någon elev som går kurserna eller någon lärare som håller i någon kurs.

22:29:34 / 2013-12-10 - http://eilaandersson.blogg.se



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!