Jag skulle göra allt

Lite cirkus kunde få mig på andra tankar. Jag, han och Wilma gick och kollade på Cirkus Scott. I någon timme kunde jag faktiskt fokusera på de magiskt duktiga cirkusartisterna. Både djur och människor, uppe i luften, nere på marken. Jag ser upp till såna personer, samt avundas dem. De har tagit chansen, och gjort något de älskar att göra. De har vågat använda sin talang och vågat utveckla den. Jag önskar jag också vågade ibland.
I pausen köpte vi lite godis och sockervadd till Wilma. Jag köpte en påse bilar, vilket fick mig att tänka på när jag var mindre. Alltid på helgerna när jag och min lillebror kom och hälsade på dig farfar, dig och farmor, så fick vi nästan alltid en påse bilar att dela på i en varsin skål. De där plastskålarna som var ljusgröna, precis som en av färgerna på godisbilarna. Vi spelade "Råttfällan" på köksbordet efter Bolibompa, och drack saft. Geez, jag skulle göra allt för att få en sådan kväll igen.


Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!