jag klarade det

Ja. Sommarlov.
Jag har nu gått ut tvåan och har bara ett år kvar tills jag tar studenten. Men jag är så nöjd över mig själv, faktiskt. Jag har kämpat till bra betyg, som jag själv är nöjd med. Vissa tider i skolan trodde jag inte att jag skulle klara ibland, med all press och stress på samma gång. Jag har även under tvåan skaffat nya kompisar, kommit närmare många, speciellt min käre vän Cornelia och även Gideon. Jag har skaffat mig ett riktigt sommarjobb, och även jobbat hårt med mitt gymnastiklag som jag nu är så stolt över för allt de har lärt sig. Jag har samlat mod till att sluta på min absoluta favoritsport, gymnastik, och det var bland det jobbigaste jag har gjort, tro mig. Jag har blivit betydligt bättre på att köra bil, med tanke på att jag började i vintras/våras på riktigt. Jag har utvecklats otroligt bra inom rörlig bild (film) samt andra skolämnen. Jag har tagit farväl av otroligt bra lärare, som hjälpt mig med mycket. Jag har även påbörjat, gjort, och avslutat ett stort konstprojekt utanför skolan tillsammans med härliga människor, som snart ska börja turnera runt i Sverige i fem år. Under andra året på gymnasiet har jag också insett att träning är så galet roligt, och att det är något jag kommer att fortsätta med. Så fort min rygg har blivit bättre. Jag har utvecklats mycket också inom min egen konst och mina teckningar, samt som person. Så ja, jag kan säga att jag är nöjd över mig själv.
Så nu säger jag hejdå åt det här året, och välkomnar en förhoppningsvis lärorik, rolig och fri sommar, innan mitt sista, och förmodligen bästa år välkomnar mig.
 
 
 

Kommentarer

Cornelia

Jaaa!! Vi har kommit varandra väldigt nära, det är jag väldigt glad över! Du har blivit en av mina bästa vänner! Det kommer att bli en så rolig sommar, och jag är stolt över dig som vän att du kämpat dig genom tvåan. Jag är nästan mer stolt över att du stått ut med att peppa mig lika mycket! Det har hjälp och vi har utvecklats tillsammans. Ja nu blev det mycket text här! Hihi! Men jag är så tacksam över att jag mött dig min darling! :D

00:18:52 / 2013-06-15 - http://corneliiaa.webblogg.se



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!