if you ask me for my heart, there is no way that i say no

För mig är kärlek lycka. För mig betyder kärlek närhet och värme mellan två hjärtan. För mig är kärlek speciellt.
Idag kändes det som att vakna upp på min födelsedag eller julafton. Ni vet denna känsla när man vet att något är på gång? Så fort jag vaknade så kunde jag le, för jag visste att idag var det en speciell dag. Idag är det vår dag. Min och Gideons dag. Det är den tjugoförsta mars år två tusen tretton. För exakt tre år sedan fick jag bli din. Redan då visste jag att det vi hade var speciellt. För det vi hade var ju kärlek. Det bästa med det hela är att samma kärlek fortfarande finns mellan oss. Det är lätt för kärleken att glömmas bort och tas förgivet, speciellt när det är lätt att växa ifrån varandra under en sån lång tid. Men varje dag påminner han mig om att kärleken är värd att kämpa för. De stunder när allt känns som det ska falla samman, då han känns som allra längst bort, det är då han påminner mig om att han skulle inte vara vid min sida om han inte ville. Hur jobbig jag än kan känna mig, så vill han fortfarande att jag ska vara hans. Det känns speciellt.
Att vara kär är verkligen helt underbart. När jag får ett sms, hoppas jag att det är av honom. Jag kan inte låta bli att le, när han ger mig en kram. En sån där speciell kram som är sekunden längre än någon annans. Det är pirrigt att svara i telefon när han ringer, och jag kan kolla in i hans ögon för all tid.
Sättet han känner mig på, är unikt. Att ha någon som vet så mycket om mig, är både lite läskigt och tryggt. Han vet att jag alltid vill sitta i hans knä när jag borstar tänderna. Han vet att jag somnar direkt om han håller på med mitt hår på kvällen. Han vet att jag tycker att han ser bra ut i jeans, och han vet att jag vill lägga över mina ben över hans när vi är på bio. Gideon vet att morfar alltid uttalar hans namn "Jidde" och att jag alltid börjar gråta när jag tänker på när en person i Smallville dör. Han vet direkt när något är fel och han vet vilka mina drömmar är och stöttar mig på vägen mot dem. Och trots att han känner mig så väl, så lär vi oss nya saker om varandra varje dag. Varje dag känns ny för oss, och jag blir helt sprallig inombords när jag tänker på hur väl vi kommer lära känna varandra.  Det finns tillräckligt med värme och närhet mellan våra hjärtan för en hel livstid.
 

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!