En fråga

Hej!
Gymnasieval är inte alltid enkelt! Jag har alltid velat gått Media, men precis när jag skulle välja så tog de bort linjen och gjorde om den, till Estetik och Media. Funderade länge på om jag skulle välja den nya linjen, eller en annan linje på Helixgymnasiet i Borlänge, samt Natur (som var mitt andra val), men som sagt, det blev Estetik och Media! Jag valde det dels för att jag tyckte om att fotografera och tyckte att jag var duktig i det (lol) och kreativ. Ettan gick, och jag insåg att jag nästan var en helt nybörjare! De programmen jag hade använt i datorn till redigering förut var Windows Movie Maker och något gratisprogram för bildredigering, och jag inser nu hur otroligt mycket jag lärt mig och vad mycket roliga uppgifter vi fått under terminerna. På medialektionerna är man i mediehusets lokaler, får tillgång till bra kameror och Mac datorer, samt bra redigeringsprogram. Man får läsa sig mycket, och sedan ut och testa själv! Exempel: vi har nu haft en genomgång av dokumentärfilm, och håller på att filma det nu. Sedan gör vi också en musikvideo, med bildmanus och letar skådisar, granskar låttexten osv. Så det är superkul! Under åren nu så har jag insett att fotografisk bild inte alls är lika kul som rörlig bild (film), så det har jag valt att inrikta mig i nu i trean! Jag läste även Spanska steg 3 som individuellt val i ettan (istället för i trean) och Spanska steg 4 i tvåan, så nu är jag ledig på individuella val tiderna under trean eftersom jag läste i ettan istället! Så, mycket är möjligt! 
OBS! språk är inte obligatoriskt! Jag valde det själv. 
Så, där var det positiva. Nu kommer vi till den lite tråkigare delen, i alla fall för min del. Eftersom jag går ut nu som första Estetik och Mediaelev tillsammans med min klass så har vi varit lite försökskaniner känns det som. Men det kommer inte att beröra dig! Sen valde jag också linjen för att gå på HARALDSBOGYMNASIET, vilket gick sådär eftersom hela estet nu har flyttat till Lugnet. Därför är det helt kaos där nu, med lokaler, lärare och material. Men förhoppningsvis hinner det försvinna innan du börjar gymnasiet, och då jag går ut, haha.
Hoppas du är nöjd med svaret! 




Kommentarer

Anonym

Jag undrar hur det är på Lugnet och om du trivs. Var du på Kristine och kollade för där har dom ju Sam inriktning media, information osv. Skulle du säga att det är samma sak eller vad är skillnaden? Min sista fråga är, är det högskoleförberedande?

15:17:30 / 2013-11-13

Anonym

Jag undrar hur det är på Lugnet och om du trivs. Var du på Kristine och kollade för där har dom ju Sam inriktning media, information osv. Skulle du säga att det är samma sak eller vad är skillnaden? Min sista fråga är, är det högskoleförberedande?

15:17:30 / 2013-11-13



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!