och det är bara morgon

När jag vaknar runt sju, inte speciellt trött, bredvid mitt livs kärlek, då vet jag att dagen kommer att bli bra. 
När jag sedan kan ta bilen från Rättvik till Falun, och samtidigt skjutsa Gideons småsyskon som dessutom tycker att det är hur coolt som helst, så vet jag att dagen kommer att bli bra. 
När jag får följa Gideon till hans klassrum, och få en hejdåkyss så vet jag att dagen kommer att bli bra.
När jag går in i skolans kafeteria och ser att de har pyntat den fullt med läskiga halloween saker, och det stora rummet är alldeles mörkt, så vet jag att dagen kommer att bli bra. 
Och att mötas av leenden i korridoren, glada klasskompisar.. Att veta att jag bara har media denna förmiddag, och att jag får lov vid lunch. Ja, då vet jag att dagen kommer att bli bra. För att inte tala om kvällens mysiga planer. 
Äntligen fredag.
 
 

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!