Osynlig Tacksamhet

Jag läste en text och blev inspirerad. Inspirerad till att vara tacksam. 
Tacksam över i princip allt, vilket man borde vara om man har det så bra som vi har, som DU har som ens kan läsa detta. 
Jag är tacksam över att jag vaknar av väckarklockan varje morgon, för det betyder att jag lever, ännu en dag. 
Jag är tacksam över de jobbiga lektionerna jag har om dagarna, för det betyder att jag har en skola att gå till.
Jag är tacksam över att jag måste hänga tvätt, för det betyder att jag har tillgång till rena kläder. 
Jag är tacksam över regnet som öser ner när jag ska springa hem från bussen, för det betyder att det jag springer mot är faktiskt ett hem, med värme och tak över huvudet. 
Sen är jag till och med tacksam över diskhögen som ligger och väntar i köket, för det betyder att jag har rinnande, rent vatten. 
Tacksamheten är så osynlig för många. Även för mig, det erkänner jag. Men alla borde tänka till lite oftare, på hur bra de har det. 

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!