Dag 4&5

Att Draggen (eller Dragoonn som turkarna kallar henne) har vaknat 04:32 varje natt hittills av att muslimerna sjunger en bönesång över hela staden i deras moské, är ju nästan lite komiskt. De sjunger flera gånger på dygnet och då får vi stå ut med kommentarer som "ska döda dem", "nu börjas det igen" och "vaknar ni inatt och jag är borta så vet ni vart jag är". Kan passa på att berätta att turkarna också tror att jag heter Crispy och att Lisa heter Lisse. (Dock med namnet uttalat Lisé.) 
Igår var vi med om något jag tycker var bland det härligaste jag upplevt: parasailing. Vi såg ut över hela området, blev doppade i vattnet och skrämde upp varandra med kommentarer om hajar, att selen skulle lossna och att vi skulle flyga iväg av vinden. 
Sen är sol och bad är inte det enda vi gör här om ni trodde det! Vi har hoppat hopprep på en surfbräda, sjungit karaoke inför hela hotellet, kört en partybåt, skjutit luftgevär, varit med i pilkastartävling och vunnit drinkar, smakat varenda turkisk efterrätt som finns, shoppat, blivit utbjudna på turkiskt disko av en av personalen (utanför hotellet) och hoppat på studsmattor i havet.
Japp. Här händer det grejer och vi lever verkligen. 
Som vi brukar säga: "Livet leker, vattnet smeker, solen steker" 





Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!