tillsammans hade vi något

Många (eller ja, alla) vet nog att jag gått på gymnastik i nästan hela mitt liv. Mina bästa kompisar är de från laget, min fritid kan ingen nå på grund av mina träningar, jag har ofta ont i kroppen, antingen av skador eller av träningsverk och bland det bästa jag vet är att åka och tävla. Men ja, inte längre. Några i laget gick över till mixlaget i föreningen, för att få extra träning. Då sjönk motivationen för mig helt. Vi var knappt några kvar, men jag försökte peppa mig själv till att det skulle gå ändå. Men allt sa emot verkligen... Jag har ett körkort att plugga till, mina betyg måste hållas, jag måste skaffa ett jobb för att få ihop pengar och min kropp måste helt enkelt vila från skador. Så det kändes rätt att sluta, sluta på gymnastik. Efter några diskutioner med några i laget samt min tränare, kom vi fram till att vi inte har något lag kvar. Så mitt älskade lag, min älskade familj, mitt älskade Gymnos F1, har lagt ner. Det finns inte mer. Och det är det som gör ont. Att allt vi kämpat för, allt vi gått igenom, allt. Att allt är borta.
Tyck jag är töntig, det tycker jag med. Jag trodde inte att detta betydde så mycket för mig som det tydligen gjorde. För varför skulle jag annars gå runt med ett hål inom mig, ett stort, tomt hål. Det är jobbigt att gå runt och vara ledsen och det är så tråkigt att det påverkar allt det andra. Klasskamrater, skolprestationen, träningsmotivationen, aptiten... Men jag antar att allt går över med tiden. Jag antar att allt måste pasera, och alla måste släppa taget. Men jag funderar på om jag verkligen var redo. Redo att släppa det som format mig till den jag är.
Jag kommer alltid alltid alltid att vara gymnastiktjejen, och alla minnen kommer sitta närmast hjärtat. För hur ska jag kunna glömma, det som står mig närmast?
 
 

Kommentarer

Oskaaar

Jag gråter när jag läser texten och kollar på filmen, jag vill inte att det ska vara över. Att aldrig mer få se dig eller Emma tävla med oss får mig att gråta ännu mer. Jag vill verkligen verkligen inte, de här va sjukt jobbigt :( men i mina ögon kommer vi alltid vara F1 <3

08:13:41 / 2013-01-30



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!