how i painted this bird, step for step

Ja. Kvällen slutade som de flesta kvällarna, med papper och penna.
Jag har båda tecknat idag och målat med mina "Aquash" kritor.
Jag tänkte visa steg för steg hur jag gjorde.
 
Steg 1.
Jag tecknade upp konturerna svagt med en stiftpenna.
 
Steg 2.
Sedan fyllde jag i konturerna med färger.
 
 
Steg 3.
Dags att använda den vattenpensel som man ska använda på dessa kritor. Jag drog ihop de färger som skulle dras ihop, och gjorde lite skuggor.
 
Steg 4.
Nu till det sista: detaljerna. Jag använde en vanlig svart penna, och sedan var den klar. Simple as that.
 

Kommentarer

Maja

Måste säga att din blogg är jätteinspirerande och alltid lika kul att kika in på' Var kan man få tag i sådana pennor/kritor? Använder du akvarellpennor någonting?:)

22:24:48 / 2012-12-26 - http://photobytekla.blogg.se



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!