åsikter uppskattas

OK. Jag är så trött på att läsa bloggar som endast handlar om utseende. "Titta vilken goding jag köpte idag" *Bild på en tröja*. "Dessa ska bli mina" *Bild på ett par skyhöga skor*. "Ät små tuggor och tugga långsamt så hjälper det till en finare mage." HUR 17 SER EN FIN MAGE UT!?!?! Min irritation stiger när allt tydligen ska handla om vad man ska eller vill ha på sig, hur man sminkar sig, hur man SKA äta eller hur man SKA träna. "Jag fick sådant dåligt samvete idag! Vet ni varför?! Jag åt en munk... En munk innehåller 354 kalorier. Jag måste sluta med denna dåliga vana." En munk? EN MUNK? Buhu synd om dig. Nu tror jag verkligen att du ökar ordentligt i vikt. Nej. Att öka i vikt/minska i vikt, does it matter? Men kom ihåg att DU är fin som du är, precis just nu.
Med detta menar jag inte att man inte får lägga ut en bild på sin nya tröja (som säkert är skitsnygg, därav vill man dela med sig av den), eller att man inte får skriva träningstips. Det är säkert många som uppskattar det och läser bloggen på grund av de inläggen. Men ni MÅSTE komma ihåg att allt handlar i n t e om att ni ska ha den "perfekta" magen eller de "perfekta" skorna. För vad är egentligen perfekt? Skulle du kunna beskriva en människa som perfekt?

Kommentarer

Emma SpålsJ

Jag förstår precis vad du menar Julia.

Visst för mig får man gärna ge något personligt träningstips eller visa upp kläder osv...

Men det går för långt när tjejer börjar skriva att "såhär gör du för att bli just såhär". Som om de är experter på träning och vet att just dessa metoder fungerar pÅ alla och kommer få alla att se likadana ut...

Det är ingen idé att skriva till Andra hur de ska göra för att de ska bli precis som de själva är... Så trist!!

09:03:16 / 2012-01-31 - http://emmspa.tumblr.com

J

Håller helt med dig. Det blir bara jobbigt att läsa...

10:16:41 / 2012-01-31 - http://juulliizblogg.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!