långt svar


Svar: Jag tränar gymnastik i gymnoshallen, och en dag var en kille där som var och tränade helt själv. Nyfikna som vi är (mitt lag då) började vi snacka med honom. Det visade sig att han var en akrobat i Cirkus Cirkör. Vi fick hans nummer, och när det var dags för prao så hade jag och en kompis ju då världens bästa kontakt. Genom han då, fick vi ett annat nummer, nämligen numret till Cirkus Cirkör gymnasiet. Eftersom jag och min kompis var gymnaster så fick vi praoa där, men det var ju då ett undantag...
När vi var där fick vi följa med dem på deras schema. Det var aschill! Vi behövde inte vara med på deras vanliga lektioner (t.ex svenska) om vi inte ville. Någon gång var vi det, men mest på cirkuslektionerna. Så.. Då de hade t.ex jongleringslektion fick vi testa det (det var där jag lärde mig att jonglera), eller handstand lektion så fick vi testa det (det var där jag lärde mig att stå på händer, alltså stillastående), eller när de hade replektion fick vi lära oss olika sätt att lätt ta oss upp i repet, men också några knutar. Annars hade vi också lektioner i luft, lina, styrka, trampets, trampolin och akrobatik. Jag tror det var allt.. Hehe.

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!