vad längtar du efter?

Nu ska jag bli lite djup. Men läs gärna.
Jag har så mycket att se fram emot. Det är så mycket jag ser fram emot bara fram till sommaren, och jag blir så peppad när jag tänker på att det bara är en halv skoltermin av mitt liv. Tänk er då hur mycket det finns kvar.
När jag går ute så lyser solen, jag har bra musik i öronen och jag tänker på att jag alltid har något, varje dag, som jag ser fram emot. Det kan vara saker som från Peace & Love till en träning, från tävlingen i Göteborg till att sova. Jag har alltid något att längta till.

Och det har du också. Tänk efter. Du kanske längtar efter att du får träffa din pojkvän/flickvän, en resa, en årstid, dina barn, din födelsedag eller varför inte mat. Så deppa inte ner er över så mycket, ta fram den längtan som ni behöver! Låt inte det bli en dålig dag, gör något åt det istället. Gör något som ni sett fram emot.
Tänk även på allt ni är tacksamma över.

Jag är så sjukt tacksam över min familj, mina underbara vänner, mitt otroligt roliga och snälla gymnastiklag som är som en extrafamilj för mig, min pojkvän som jag älskar över allt annat, mina fina hund, alla resor jag gjort, min knäppa och trygga skola, min släkt och att mjölk existerar. (Sorry, det lät nog knäppt men det är faktiskt sant.)

Så. Nu vill jag veta. Vad är längtar du till? Vad är du tacksam över? Du behöver bara skriva något litet, det gör mig så glad att få veta!

Kommentarer

Siri

vilket fint inlägg julia :) Man glömmer ju lätt bort det där. Saker och ting behöver ju inte vara speciella för att man ska få njuta. Med risk för att låta väldigt djup nu haha men det kan ju vara underbart att vakna upp och se solen skina in genom fönstret. Jag längtar till att må ännu bättre och är tacksam för alla mina fina vänner och familjen!

20:17:51 / 2012-03-14 - http://sirilind.blogg.se/

Pallan ♥

Jag längtar till sommaren. Att känna sig fri, att kunna göra vad man vill om dagarna. Jag ska göra saker jag alltid velat göra, bada naken, hångla i parisehjulet på Liseberg och va ute en hel natt med vänner, inte känna att man måste hem och ha någon tid man ska passa! Jag ska leva livet i sommar, vara mig själv, men personerna jag älskar mest av allt.

20:21:15 / 2012-03-14 - http://mustaches.blogg.se/

Den Mystiska Falukorven

Jag är tacksam över att jag äntligen fått en katt :) och att jag har världens bästa låtsassyster!!!!! Och att hennes pojkvän är så awesome och över att min låtsaskusin är så lång =)

20:47:11 / 2012-03-14

Malin

Jag läntar till sommaren, p&l med underbara vänner, solen, göra vad man vill på dagarna och leva livet !

20:47:48 / 2012-03-14

Emma

Wow! Bra inlägg!

Jag längtar till helgen då jag både får vara med min familj, min bästa vän som jag inte har träffar på hur länge som helst samt att jag ska på träffa min pojkvän. Jag är tacksam över att jag har så underbara nära och kära, att vädret är bra och framför allt : jag är tacksam för att jag lever.

21:32:40 / 2012-03-14 - http://Emmatoresson.devote.se

eila

jag längtar, som de flesta till sommaren och p&l, även till nästa vecka då jag ska vara skidlärare och få träffa mina kusiner.

de jag längtar mest efter, och troligen kommer få längta efter ett tag är att hitta mig själv, och kärleken.

23:07:52 / 2012-03-14 - http://eilamariajosefina.devote.se



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!