"i am so, so sorry"

En kompis mamma berättade en sak för mig i veckan, om en sak hon hade varit med om. Jag tänkte berätta vidare den i hopp om att den ska beröra lite, precis som den berörde mig. Det handlar om en morsa (jag kommer kalla henne för morsa, för det är ett lite fräckare ord tycker jag, och det var precis vad hon var, fräck, hemsk) och hennes lilla dotter.
Min kompis mamma var i London med sin dotter och hennes kompis för att kolla på One Direction, och hade sittplats uppe på läktaren och inne i byggnaden fanns en bar. Men i alla fall.. Bredvid dem hade de en morsa och hennes lilla flicka till dotter. Här började konserten, och redan i början, så gick denna morsa då iväg till baren, under konserten, och drog med sig sin dotter. Flera gånger hände det. Med regelbundna mellanrum gick de två iväg för att morsan skulle få i sig något att dricka, och hon blev bara fullare och fullare för varje gång de kom tillbaka. Jag tror att man såg i den lilla flickans ögon hur hennes starka vilja att få se sina största idoler bara krossades för att hon var tvungen att följa med sin morsa. Efter ett tag var morsan så berusad så hon ramlade över min kompis mamma ett antal gånger. Och så höll det på, fram och tillbaka gick de, morsan blev bara mer odräglig och förstörde mer och mer för dem runt om, och framförallt för den lilla, fina flickan. Innan One Direction ens hade slutat spela så var de två tvungna att lämna konserten på grund av mammans tillstånd. Innan de gick vände sig flickan mot min kompis mamma och kollade henne i ögonen, och sa med mening och sorgsenhet i rösten: "I am SO, so, sorry.." Sen lämnade flickan hennes dröm och tog morsan med sig, och ville bara väl.
 
Jag vet inte vart jag vill komma med det här, men det är i alla fall en tanke på vad alkohol kan göra med människor.

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!