Do you Ever feel, like a plastic bag?

Nu ska jag berätta en sak för er som jag är riktigt trött på.
Detta är då skolan. Nu menar jag inte skolan i sig, för det tycker jag faktiskt är kul. Det är kul med nya kurser, engagerade lärare, och inte nog med det: sista året. Men då när man går sista året, ska man inte få en så bra sista gymnasieutbildning som möjligt, med tanke på miljö, material och kurser?
Jag är så trött (!) på att bli runtkastade som gamla plastpåsar. Skolbyte hit och dit, mitt i gymnasieutbildningen, osäkra lärare, inga skåp i tid, inget material tillgängligt och lektionerna kan inte hållas som de ska, samt lärare och mentorer tas bort mitt i allt. Jag vet att allt detta berör många nu i Falun. Mediasalarna används dessutom nu som skräprum för att få plats att bygga på det nya, och sen verkar allas salar och material förnyas och förbättras men ingen energi och inga pengarläggs på mediaprogrammet som faktiskt behöver rustas upp ordentligt för att vi ska få en sån utbildning som är planerat. Vi har inte ens kamerafilter, ljudredigeringsrum eller reflexskärmar. Ja, jag är riktigt förbannad. Det var inte ett sånt här år jag hade förväntat mig.


Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!