en vanlig tisdag

 
Det bästa med att vakna upp på morgonen är att veta att du väntar på att jag ska vakna.
Det bästa med förmiddagen är när jag får tid, tid till att tänka på bara dig.
Det bästa med lunchen är när jag får syn på dig i matsalen, och mitt hjärta rycker till.
Det bästa med eftermiddagen är när jag väntat på dig du kommer hem till mig när du slutat.
Det bästa med kvällen är när jag får ligga i din famn, mot ditt bröst och bara prata, lyssna på ditt skratt åt dåliga skämt och få höra ditt hjärta. Det som tillhör mig.
Och det bästa med att gå och lägga sig, är när jag smsar med dig i timmar, om allt mellan himmel och jord, tills du tillslut säger att jag ska sova gott.
 
Jag känner mig helt nykär, vilket är lite jobbigt. Jobbigt på ett underbart sätt. Alla fjärilar i magen. Alla underbara sms. Alla telefonsamtal som aldrig verkar kunna ta slut, eftersom ingen av oss vill lägga på. Alla trygga kramar och alla mjuka kyssar.
 
Jag vet inte om jag har sagt till dig någon gång förut varför jag älskar dig.. Jag älskar dig för att du ger mig uppmärksamhet. Jag älskar dig för att du märker när det är något fel, och aldrig ger dig förrän du vet vad det är. Jag älskar dig för att du skyddar mig när jag är rädd. Jag älskar dig för att jag kan lita på dig, för att du lyssnar på mig och tar tid med mig. Jag älskar dig för att du håller fast mig när jag skämtar och försöker slå dig. Jag älskar dig för att jag kan skämta om dig, och du ska alltid skämta tillbaka och få mig att skratta. Jag älskar dig för att du leker med mina fingrar när vi håller hand, och för att du lyfter upp mig i din famn, bär mig med trygghet och kysser mig försiktigt på munnen. Jag älskar dig för att du alltid påminner mig om att din famn är öppen och för att du håller om mig när jag är ledsen. Jag älskar dig för att du stöttar mig med mina drömmar. Jag älskar dig för att du är förlåtande, förstående och modig. Jag älskar dig, för att du älskar mig på samma sätt.
 
Att du är min bästa vän samtdigt som min andra halva måste vara svårt. Men du gör allt så lätt.
Du är det bästa med mina dagar. Alla mina dagar.
 
 
 
 
 

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!