Explore

Nyss körde vi förbi två cyklister. De delade en tandemcykel och såg ut att ha riktigt roligt. Två tjejer var det, runt tjugoårsåldern. Bakom cykeln hade de satt fast en liten vagn. Vagnen var lastad med packning. Där bak stod det också en skylt där det stod med stora bokstäver: VI CYKLAR GENOM SVERIGE.

Jag söker äventyr. Visst. Jag är inte gammal. Men jag kan göra så mycket. Jag vill så mycket. Jag vill resa. Jag vill upptäcka. Jag vill känna mig fri från bekymmer och ta dagarna som de kommer. Inte ha 8 timmars jobb inplanerat imorgon, eller en körlektion bokad på onsdag. Vill inte heller ha alla dessa "måsten" hängandes runt smalbenen. Det blir liksom svårare att gå framåt och fortsätta. Förstår ni? Kanske babblar jag bara på utan att få fram ett budskap. Men jag förstår. Jag fattar. Jag är trött på så mycket redan. Jag vill uppleva nya saker. Någon som vill hoppa på tandemcykeln, med mig?


Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!