Lilla jag

Det här med att fylla arton. Att fira arton jordsnurr med ens egen existens. Alla längtar. Alla räknar ner. Det gör jag också. För mig är det 32 dagar kvar. Imorgon är det exakt en månad kvar faktiskt. Och nej det är inte krogen som lockar mest. Visst, coolt, häftigt, jag kommer in. Men det är småsakerna. Jag längtar efter att få göra vad jag vill. Jag längtar efter att få tatuera mig. Ha större tillgångar till jobb. Att få köpa huvudvärkstabletter och sedan få visa leg där det faktiskt är ett bevis på att jag är arton år. Kanske jag till och med visar körkortet istället. Ja, mitt gamla vanliga leg med bilden jag hatar är nog förmodligen utbytt mot något mycket häftigare. Jag längtar till min dag, med uppvaktning, presenter och den speciella magkänslan som inte funnits på några år. Men i år så kommer den tillbaka. Faktum är att den redan är på G .Jag längtar tills jag får köra runt mina vänner i bilen, med hög musik och bara vara stolt. Stolt för att jag i arton år, längtat, och äntligen får vad jag vill ha. För det är jag värd. Det är alla värda, att fylla arton år.


Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!