Måndag

Jag vaknade imorse och var tröttare än någonsin, och varför, ja det förstod jag inte. Många timmar hade jag sovit i min pojkväns trygga famn, men ändå så var jag så. himla. trött. Min första lektion gick också segt på grund av det, och sen vart det idrott på det i värmen. Helt okej skolmat, och efter lunchen gick jag och Mathilda hem till mig och solade. Resten av dagens tid har bara flugit iväg tillsammans med alla punkter på "måste göras-listan".
Så. Idag har jag blivit kallad för "jävla svikare", inte haft någon ork, jag har slösat bort SÅ mycket tid, och idag har jag mått riktigt illa. Idag har jag suktat i timmar efter kläder jag inte kan köpa, och förstört ett par relativt nya byxor. Idag har jag även rivit upp en gammal gymnastikskada i ryggen, och kastat papper efter papper med misslyckanden, i ett försök att komma igång med ritandet igen.
MEN. Idag har jag också hejat på mina klasskamrater, fått reda på att jag fick A på idrottsprovet, blivit lite brunare och övertalat pappa att betala en klänning åt mig. Idag har jag ritat en kanske blivande tatuering och fått mitt jobbschema över sommaren, samt sprungit några kilometer med Aska och insett att en av mina bästa vänner snart fyller år.
Imorgon är det redovisning på median, och sen tänkte jag hinna med och gymma också. Sen är det ju den 21a imorgon, vilket betyder att det är min och Gideons dag. Så nu lär jag sova, och vakna av väckarklockan imorgon med ett leende.


Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!