freedom? nope

De senaste dagarna har varit tuffa. Jag har haft rätt lite energi och motiviation. Skolarbetena kommer i vågor. Ena dagen är det lugnt, medan andra dagen ligger man begravd i uppgifter och prestationsångest. 
Anyway, under dessa dagar har jag pluggat, sovit dåligt, styrketränat, tränat gymnasterna inför tävlingen i helgen, planerat fredagen tillsammans med vänner, tagit årets första cykeltur, handlat påskägg till mina nära och kära, skrivit nationella prov i svenska, ätit goda luncher och samtiligt kämpat med deffen, som jag tror går bra. Jag har ju börjat ganska lätt. Jag har alltså rätt fullt upp i min vardag. Detta känner jag framförallt att det är jobbigt, men samtidigt försöker jag se det från den ljusa sidan och ta in informationen om att jag faktiskt hinner med en hel del.
Idag ska jag verkligen kämpa med gymnasiearbetet, och sedan umgås med Gideon och ta det lugnt en kväll, samtidigt som jag ska försöka att göra lite måsten. 
Det är bara jobbigt att gå runt med en känsla i kroppen om att man aldrig riktigt får pusta ut. Men vem sa att livet var enkelt. Jag vet att det kommer att komma stunder framöver, då jag får känna mig fri. Längtan är obeskrivlig. 
 
 

Kommentarer



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!