Ännu kan man skymta dig vid min axel

När jag kommer till sjukhusets område så finns det inga glada tankar. Tänker på dig farfar och på hur mycket jag har att berätta för dig. Hur mycket jag ville att du skulle se mig ta studenten. Att sitta tårögd och försöka hålla tillbaka alla känslor för att inte tanten bredvid som stinker rök ska lägga sig i är också jobbigt. Att jag även är så barnslig och arg på mina föräldrar, sjuk så jag missat hela jobbveckan och stressad över att jag inte packat något inför resan imorgon gör inget av det bättre. 

Men vet du vad som glädjer mig farfar? Att jag med stolthet kan säga att du skulle tycka att jag var den vackraste flickan på jorden i söndags. Att nästan inga kom och kollade på mig på balen gjorde ett litet skärsår i hjärtat, men jag vet att du såg mig. Himlens finaste, och mest nyfikna, ängel. 








Kommentarer

Rebecca

Du är så fin mitt hjärta! <3

19:54:00 / 2014-06-19



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!